E-mailaccount instellen in Mozilla Thunderbird

Hier vindt u een handleiding hoe u als shared hosting-klant van Rimote uw e-mailaccount kunt instellen in Mozilla Thunderbird.

Stap 1

Indien u dit nog niet gedaan hebt, moet u eerst Mozilla Thunderbird downloaden en installeren. U kunt de Nederlandse versie van Thunderbird hier downloaden: http://www.mozillamessaging.com/nl/thunderbird/. Zodra uw download klaar is kunt u de setup opstarten en dan de instructies op het scherm volgen.

Stap 2

Open Thunderbird en ga naar Extra > Accountinstellingen.

E-mailaccount instellen Thunderbird 1

Stap 3

Klik in het scherm dat nu verschijnt op Accountacties en vervolgens op E-mailaccount toevoegen.

E-mailaccount instellen Thunderbird 2

Stap 4

Vul nu uw naam, e-mailadres en wachtwoord in. Klik vervolgens op Doorgaan.

E-mailaccount instellen Thunderbird 3

Stap 5

Klik nu op Handmatige config. Thunderbird probeert intussen automatisch de server-instellingen te vinden, dit kunt u negeren.

E-mailaccount instellen Thunderbird 4

Stap 6

Kies bij Inkomend voor IMAP. In de rij velden hierachter vult u dan het volgende in. Serverhostnaam: mail.rimote.com. Poort: 143. SSL: STARTTLS. Authenticatie: Autodetectie.

Bij Uitgaand is al SMTP ingevoerd. De andere velden zijn als volgt. Serverhostnaam: mail.rimote.com. Poort: 26. SSL: STARTTLS. Authenticatie: Autodetectie.

Ten slotte vult u bij Gebruikersnaam opnieuw uw e-mailadres in, dit is tevens uw gebruikersnaam.

Klik nu op Hertesten.

E-mailaccount instellen Thunderbird 5

Stap 7

Als u alle gegevens bij stap 6 correct heeft ingevoerd verschijnt na even wachten de volgende mededeling in beeld: De volgende instellingen zijn gevonden door de gegeven server te testen.

U kunt nu klikken op Account aanmaken om het instellen van uw e-mailaccount te voltooien.

E-mailaccount instellen Thunderbird 6